Titulní obrázek


Nissan S-Hybrid

Od listopadu 2010 se v Japonsku prodává již Nissanu čtvrté generace MPV Serena s kódem C26. Současná verze S-Hybrid pak od letošního srpna. Pod kapotou burácí shodný zážehový motor o objemu 2,0 l a výkonu 110 kW. Spojen je bezestupňovou převodovkou Xtronic CVT.

Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.

Ta přenáší točivý moment buď dopředu nebo na všechna kola. Tradiční elektromotor benzinovému čtyřválci s přímým vstřikem nepomáhá, protože v autě žádný není. Nejedná se tedy o klasickou hybridní kombinaci se spalovacím agregátem. Základem systému Nissanu je totiž pouze regenerativní brzdění. Při něm se decelerací získaná kinetická energie rovnou převádí na elektrickou.

Díky ní jsou poháněny veškeré palubní přístroje a pro svůj provoz jí využívá i vnější a vnitřní osvětlení. Nečekejte žádné lithium-iontové články, ale tradiční olověné. Jejich počet byl ale oproti standardnímu akumulátoru zvýšen. Nechybí silnější alternátor ani systém start-stop, který dále šetří drahocenné palivo. Dle japonské normy JC08 spotřebuje tato varianta jen 6,6 l benzinu na 100 km, což není při délce auta přes 4,7 m vůbec špatná hodnota.

Reálná čísla se samozřejmě mohou lišit. Ceník Sereny S-Hybrid začíná v přepočtu těsně pod hranicí 600 tisíc korun. Minivan Serena znají i Evropané, ale pouze jeho první řadu C23 ze začátku devadesátých let minulého století. Současná generace, která nabízí až sedm míst, je momentálně ve své kategorii na domácí půdě vůbec nejprodávanějším modelem.